Pages

Monday 28 November 2011

Mari berlibur

Assalamualaikum
Sekarang dah nak masuk bulan Disember 2011. Kejab je masa berlalu ... sedar2 dah hujung tahun. Tuu .. laa ..kita yang kena kejar masa. Kalau pandai mengurus masa, selamat kita .... yang tak pandai tu laa yang selalu kelam kabut, terkejar ke sana ke mari ....
Cerita pasal cuti2 ni, anak2 saya Eija dan Eina akan tanya saya, cuti ni nak ke mana? hemmm .... saya buat bodoh jee .... hehe ....bukan tak nak bercuti tapi .... hemmmm banyak la tapinya ! ! huh .. hu .. sabar,sabar, dah boring sebenarnya cerita pasal BERCUTI ni .... asyik asyik tak menjadi .... frust kan,kan ! ! tu yang saya buat dekkk jeee. Rancang, rancang ... cancel .... heee kecewa sungguh laa .....
Ni, saya nak bercerita pasal cuti la ni ... hujung2 tahun ni sibuk la kenduri kawin sana sini. Tak berubah tran yang satu ni, bila cuti sekolah je tak habis2 dengan kenduri kawin. Satu lagi bila cuti je mula la merancang percutian. Yang banyak duit tu sampai oversea gitu .... ha, itu laa untung orang banyak duit, boleh terbang ke merata dunia! ! tu laa rezeki orang tak sama kan ... macam adik saya Lin dengan Azhar, cuti jee terbang ke Kota Kinabalu laa, Cherating laa, ke Pulau Pinang laa, Medan, Indonesia laa, Singapura laa sampai ke Beijing ,China tu bercuti sakan ! ! oh, bahagia dapat cuti ke luar negera macam tu .. kan ..
Pemandangan perumahan di Kota Singa

Berfoto kenangan di Kota Singa
Ok, saya pun nak cerita laa pasal cuti ke luar negara ni ! hehe ... tak jauh ... nun Singapura ... hehe ... luar Malaysia jugak kan, mesti ada paspot jugak kan ... rumah kakak ipar saya Kak Yam dengan anak2nya, Yati, Man dan Noni di Singapura. Dua orang anak perempuan Kak Yam dah berumah tangga. Cuma anak lelaki Kak Yam, Man seorang yang belum kawin.Memang hapening sungguh laa kami sekeluarga dapat ke S'pore terutama dua anak gadis saya si Eija dan Eina, puas hati mereka dapat bercuti kat rumah mak long Yam diaorang.Memang ada hajat nak ke sana lagi ! ! Entah bila .. tak tau laa tuu ...
Eija dan Eina berfoto sakan di Kota Singa ... seronok ...
Bestnya candy ni ... heehe ...

Ada  lagi  foto-foto  kat  S'pore tu ...  memang  banyak  , tapi  yang  dalam  simpanan  saya, ni   jee  laa ...  sedih  saya, anak2  saya  yang  pandai  sangat  buat  blog  ni.   Saya cuma   berpeluang  bila  ada  masa  macam  cuti-cuti   ni    jee.    Itu     pun    puas   la   menggodek-godek   komputer   ni   sampai    tak   masak   laa ... huhu ... pedih    perut .... walau   dah   makan   mihun  goreng pagi   ni,    lapar laa  pulak, berenti  takat ni, saya nak masak pulak.  Ok ... kita jumpa lagi ... bye ....


















No comments:

Post a Comment