Pages

Sunday 13 October 2013

Bakaugruv Morib 8 - 10 September 2013

Salam semua,
minggu lepas saya pergi kursus Bina Insan di Pantai
Morib, Bakaugruv Selangor. Saya bersama Su lilis, Din dan Syida menaiki
kereta Din bertolak dari kawasan tempat kerja kami Templer Park pada pagi
8 Oktober 2013.


Selamat Datang semua peserta
masakan di Bakaugruv memang yang terbaik
 Dewan makan
 Alhamdullillah...kami tiba di Morib hampir tengahari. Setelah membuat pendaftaran dan mendapat kunci bilik, apa lagi.....sesi bersantai2 di katil masing2 la pulak....makan tengahari dan muncul 2 peserta lagi yang sebilik dengan kami. Dua2 dari Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Putrajaya, Ina dan Isma.


bilik2 penginapan kami persis "Budak Sekolah" hehehe....

Syukur.....kursus ini membantu kami mengalami susah payah nelayan menangkap ikan di laut. Manakala aktiviti berkayak mendedahkan  kami bagaimana membina kesepakatan untuk mengharungi sungai.Memberi kesedaran dan menambah pengetahuan serta menyedari kelebihan dan kesempurnaan manusia sebagai pentadbir alam dari kaca mata wahyu. Memang seronok sangat saya dapat mengalami aktiviti lasak ini bersama adik2 yang jauh lebih muda dari saya. Saya dapat merasakan nilai2 kemesraan, semangat tolong menolong dan kerjasama yang telah diberikan. Terima kasih semua anak2 dan adik2 saya.....lima bintang gitu.....
 
 
Depan tu bilik kuliah kami. Di situ kami berkumpul membina 4 kumpulan
Petir, Kilau, Mantap dan Jati

tempat  kami  berkayak

suasana tenang dan damai untuk bersantai

No comments:

Post a Comment